E-sprzedaż a ulotki – czy ulotki mają dzisiaj rację bytu?

Ulotki są jednym z najtańszych i najbardziej uniwersalnych narzędzi promocji i reklamy. Wiele osób pewnie się teraz roześmieje. Ale to stwierdzenie nie jest żartem. Ta forma komunikacji z klientami działa naprawdę, nawet w dzisiejszym tak bardzo zdigitalizowanym świecie. Dlaczego?

Ulotkom boom internetowy nie jest straszny

Mimo boomu, którym cieszy się w sektor reklamy internetowej – jej tradycyjne i przede wszystkim fizyczne formy takie jak ulotki, wciąż są bardzo popularne zarówno wśród niewielkich biznesów jak i potężnych, a nawet globalnych korporacji. Czy na targach znajdzie się choć jedno stoisko bez ulotek reklamowych? No, właśnie. Poznaj 10 znaczących zalet ulotek.

1. Ulotki są bardzo wszechstronnym nośnikiem informacji.

2. Funkcjonowanie ulotek jest zrozumiałe dla każdego konsumenta i nie ma znaczenia tutaj ani jego wiek, ani miejsce zamieszkania, wykształcenie czy nawyki.

3. Człowiek jest wzrokowcem –  widząc najlepiej i najszybciej zapamiętuje.

4. Nie każdy korzysta z Internetu, a do takich klientów też trzeba docierać.

5. Ulotki są tanie, a różnorodne oferty drukarni pozwalają dobrać odpowiednią ilość i rodzaj wydruku pod indywidualne potrzeby. Stać więc na taką kampanię nawet firmę, która dopiero rozpoczyna swoją działalność.

6. Ulotki umożliwiają targetowanie grupy odbiorców przy odpowiednim sprecyzowaniu co i komu jest potrzebne.

7. Funkcjonują skutecznie jako vouchery i kupony rabatowe.

8. Są elastyczną formą reklamy, która umożliwia przekazanie informacji o produktach i usługach, a jednocześnie zaprezentować firmę.

9. Mogą przybrać najbardziej zaskakującą postać, a ograniczenie jest jedynie w przestrzeni drukowane. Są ulotki cenniki i kalendarze. Może w nich znaleźć się galeria zdjęć czy opinie klientów, a może branżowa krzyżówka?

10. Posiadają mierzalną konwersję oraz ROI czyli zwrot z inwestycji.

Czy istnieje ulotka idealna?

Wiele firm wybiera ulotkę, jako formę reklamy. Aby była skuteczna i nie została wyrzucona od razu po jej otrzymaniu należy odpowiednio o nią zadbać.

  • Ciekawa forma graficzna oraz kolorystyka podkreślają i identyfikują wizerunek firmy.
  • Mało pustej treści. Opis powinien byś krótki, zaledwie kilka zdań, by móc ogarnąć go wzrokiem za jednym spojrzeniem. Ważne są bezpośrednie zwroty do klienta, który poczuje bliskość z firmą.
  • Klienci poszukują rozwiązań swoich problemów i to powinna podsunąć im ulotka.
  • Chwytliwe hasło.
  • Call to action. Zadziała tutaj zniżka z ulotką lub korzystna oferta rabatowa ograniczona czasowo. Zaproszenie do kontaktu i umówienia się na spotkanie. 

    Profesjonalny kolportaż ulotek – Agencja Druku i Reklamy ALFABET (alfabetreklamy.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.